Jaką pożyczkę wybrać na instalację gazową w aucie?

Rosnące ceny paliwa wielu kierowców zmuszają do oszczędności. Nic więc dziwnego w tym, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się instalacje LPG. Instalacje gazowe można zamontować praktycznie w każdym aucie. Jednak samo przerobienie całego systemu napędu to dość wysoki wydatek. Jednak przekonani o tym, że inwestycja powinna szybko się nam zwrócić, decydujemy się na szukanie źródeł sfinansowania tego typu inwestycji. Czy jednak kredyt bankowy lub pożyczka są tutaj dobrym pomysłem?

Jaką pożyczkę na instalację?
W ofertach banków czy firm pożyczkowych nie znajdziemy raczej produktu finansowego przeznaczonego właśnie na przeróbki napędu samochodu i instalację gazu. Nie oznacza to jednak jeszcze tego, że pożyczka na instalację gazową w ogóle nie wchodzi w grę. Warto poszukać po prostu kredytu, który może okazać się maksymalnie korzystny dla nas. Do wyboru mamy popularne kredyty konsumenckie. Możemy także zdecydować się na dostępne na rynku pożyczki na dowolny cel. Wreszcie rozwiązaniem może stać się również zakup instalacji na raty w zakładzie mechanicznym – coraz więcej serwisów zajmujących się przeróbkami samochodów na gaz decyduje się podpisać umowy z bankami komercyjnymi i oferować swoim klientom dogodny system ratalny (kredyty bezgotówkowe). Warto więc dokładnie przeanalizować oferty dostępne na rynku i wybrać dla siebie najkorzystniejszą opcję.

Dobierz instalację
Zanim jednak, podpiszemy umowę kredytową, przede wszystkim warto rozważyć za i przeciw całej inwestycji. Czy przeróbka napędu samochodu na gaz w każdym przypadku rzeczywiście jest korzystna? W pierwszej kolejności warto dobrać przede wszystkim rodzaj instalacji dopasowanej do naszego samochodu. Poszczególne marki instalacji LPG różnią się pomiędzy sobą nie tylko ceną, ale i jakością. Najlepiej montaż zlecić także w autoryzowanym serwisie. To da nam bowiem gwarancję naprawy w razie jakichkolwiek problemów. Specjalności na co dzień zajmujący się rynkiem motoryzacyjnym przekonują także o tym, że najtańsza instalacja gazowa zamontowana w zupełnie przypadkowym serwisie jest niepewna. Niejednokrotnie można bowiem usłyszeć o przypadkach, kiedy to cały system psuł się niemal tuż po wyjechaniu z zakładu mechanicznego. Nieco zaoszczędzić możemy zaś na generacji instalacji LPG. Na rynku dostępne jest obecnie 5 generacji. W starszych samochodach, których silnik wyposażony jest w gaźnik lub wtrysk jednopunktowy z powodzeniem można zdecydować się na instalację I czy II generacji (około 2 tys. zł). Najnowsze urządzenia sekwencyjne IV i V generacji są o wiele droższe (około 5-6 tys. złotych). W zamian zapewniają wysoki komfort jazdy, ponieważ są wyposażone w bezpośredni wtrysk gazu.

Czy to się w ogóle opłaca?
Gaz LPG jest tańszy niż benzyna. Jednak same koszty przeróbki oraz dodatkowych przeglądów technicznych, które należy wykonywać corocznie również wymagają pieniędzy. Czy więc przeróbka samochodu i montaż instalacji gazowej w ogóle są opłacalne. Otóż szybkość zwrotu inwestycji uzależniona jest przede wszystkim od pojemności silnika oraz tego, ile jeździmy. Elementy te warto wziąć pod uwagę rozważając zaciągnięcie kredytu. Inwestycja najszybciej zwróci się przede wszystkim w przypadku większych samochodów oraz kierowców, którzy pokonują dużo kilometrów. Często jednak pieniądze, które oszczędzamy na zakupie benzyny z powodzeniem wystarczają na spłacanie rat kredytowych. A to oznacza, że jeździmy za taką samą cenę niż dotychczas, a po spłaceniu w całości kredytu rozpoczynamy dodatkowe oszczędności. Jednocześnie oczywiście zwiększa się zainteresowanie pojazdem, gdy decydujemy się na jego sprzedaż (samochody na gaz cieszą się dużym powodzeniem wśród kupców).

Kredyt – samodzielnie czy z serwisem?
Przeróbkę auta na gaz LPG możemy sfinansować na kilka różnych sposobów. Rozwiązaniem jest tutaj zaciągnięcie tradycyjnego kredytu konsumenckiego. Kredyty gotówkowe możemy z reguły przeznaczyć bowiem po prostu na konsumpcję. Nic nie stoi tutaj na przeszkodzie ku temu, aby pożyczone pieniądze przeznaczyć więc na inwestycję w zmianę układu naszego samochodu. W takim przypadku, musimy jednak przeanalizować wiele ofert dostępnych na ryku. Pod uwagę warto wziąć przede wszystkim oprocentowanie liczone w skali roku oraz wysokość opłaty za przyznanie kredytu. Warto zdecydować się na kredyt z ratami malejącymi. To pozwoli nam z czasem płacić coraz niższe odsetki. Możemy także zdecydować się na system ratalny w zakładzie mechanicznym.

Dlaczego warto zaciągnąć na ten cel kredyt gotówkowy?
Zaletą finansowania instalacji gazowej z pieniędzy pozyskanych z kredytu gotówkowego, jest przede wszystkim to, że z powodzeniem można dobrać dla siebie najkorzystniejszą ofertę na rynku. Takiej możliwości nie daje zaś system ratalny proponowany przez wiele zakładów mechanicznych. Tego typu firmy z reguły współpracują bowiem z jednym bankiem. Klient musi więc zgodzić się na warunki zaproponowane właśnie przez ten bank (a nie muszą one niestety być najkorzystniejszą opcją na rynku). Warto także zwrócić uwagę na to, że bankowa pożyczka na instalację gazową (czyli zwyczajny kredyt konsumpcyjny) nie ogranicza nas jedynie do sumy samej przeróbki samochodu. Dodatkowe pieniądze pożyczone z banku będziemy więc mogli przeznaczyć na przykład na remont auta (a to jest konieczne, gdy chcemy, aby pojazd pomyślnie przeszedł przegląd techniczny).

System ratalny też się opłaca

Zakłady montujące instalacje gazowe również mogą nam zaproponować atrakcyjne warunki kredytowania. Na rynku pojawiają się bowiem oferty z zerowym oprocentowaniem. Dla osoby korzystającej z usługi oznacza to więc brak jakichkolwiek dodatkowych kosztów w postaci prowizji dla banku. Pułapką mogą być jedynie ogromne odsetki za nieterminowe spłaty rat. Dlatego warto tylko dokładnie pilnować dat opłat – banki przy zerowym oprocentowaniu kredytów nawet za kilkudniowe spóźnienia często naliczają naprawdę horrendalne odsetki.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>